WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Albert Bonniers Förlag i nytt nativeprojekt

Albert Bonniers Förlag ger varje år ut över 120 böcker.
Nu har det anrika förlaget hittat en ny form av marknadsföring – native advertising.
– Vi vill förnya vårt sätt att berätta om våra böcker. Hitta nya sätt att få berätta historien om historien, säger Martin Ahlström, marknadsansvarig för förlaget.

Albert Bonniers Förlag är Sveriges största skönlitterära förlag och ett av de äldsta.
Det hindrar inte att förlaget just nu använder den senaste tekniken och kommunikationsformen för att nå nya kunder.
– Samhället förändras och så även allas våra sätt att kommunicera, säger Martin Ahlström.
Wasp Communication skriver flera artiklar i veckan som handlar om förlagets senaste bokutgivningar.
Innehållet publiceras sedan på en redaktionell sajt och marknadsförs via annonsmärkta puffar i Expressens digitala kanaler.

Tiotusentals besökare kan bland annat läsa om Herman Lindqvists, Leif GW Perssons och Stephen Kings senast bokutgivningar – eller göra något av de många test som finns på sajten.
– Vår utmaning är att hela tiden hitta nya sätt att berätta om böckerna så att läsarnas nyfikenhet väcks. Och det är fantastiskt vilken spännande mix av böcker som Albert Bonniers Förlag konstant ger ut, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Besök projektet
Relaterade nyheter