WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

American Express låter stjärnkocken utforska framtidens mat

Kocken Paul Svensson reser runt i världen och utforskar framtidens mat i fyra nya filmer.

Filmerna presenteras på en gemensam nativesajt för Dagens Nyheter, Expressen och DI Weekend. Tittarna får följa Paul som undersöker allt från labodlad köttfärs till krogen som är ett eget kretslopp. Hållbar mat är den röda tråden.

Bakom filmerna står American Express som med intitiativet Food Conspiracy vill inspirera och engagera alla som på något sätt har ett matintresse.

Under fyra veckor visas en film per vecka på nativesajten tillsammans med en rad artiklar om ämnen som matsvinn, superlokal mat och nya råvaror.

Sajten är producerad av contentbyrån Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio som initierat affären med American Express. Filmerna är producerad av produktionsbolaget Thelma/Louise.

– Responsen på både filmerna och artiklarna har varit fantastisk. Det ligger verkligen i tiden att lära sig mer om råvaror och allt som vårt val av mat uttrycker, säger Victoria Lagercrantz, skribent och redaktör på Wasp Communication.

Kocken Paul Svensson driver Fotografiska museets prisbelönta restaurang i Stockholm där råvarorna i första hand kommer från växtriket

Relaterade nyheter