WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ångkraftverkets förvandling till hotell

ESS Group bygger något mer än hotell – de skapar destinationer. Den 1 augusti slog Steam Hotel upp sina dörrar vid Mälarens strand, och det är en mötesplats långt utöver det vanliga. Wasp Communication – som är en del av Bonnier News Brand Studio – lyfter fram förvandlingen i en ny kampanj.

ESS Group bildades för tio år sedan i Göteborg och deras första satsning var att renovera och fräscha upp Ystad Saltsjöbad. Det blev succé direkt. Resten är en framgångssaga, och i augusti stod ombyggnationen av ett hundra år gammalt ångkraftverk vid Mälaren klar. Steam Hotel kunde äntligen ta emot sina första gäster.

– Det här är vår största satsning hittills. Vi har gjort någonting unikt – och det är vi stolta över. Vi har skapat en enastående destination och mötesplats bara en timme från Stockholm, säger Carl Lundgren, försäljningsdirektör på ESS Group.

Kampanjen på di.se innebär flera reportage i det uppmärksammade och prisvinnande longreadformat som Wasp Communication har utvecklat. Syftet är att öka kännedomen om ESS Group och vad företaget står för – och samtidigt berätta den fantastiska historien om hur ett gammalt ångkraftverk förvandlats till ett unikt hotell med en nobelmiddagskock som kökschef. Artiklarna har marknadsförts genom nativepuffar på di.se – och intresset för kampanjen är överväldigande, både vad gäller antal läsare och hur länge dessa stannat på sajten för att ta del av reportagen.

Besök projektet
Relaterade nyheter