WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Årets Eldsjäl – kampanj som nått över 1,5 miljoner svenskar

Glädjetårar, konfettiregn och stående ovationer…
Allt som hör en gala till fanns där när vinnarna i Årets Eldsjäl 2016 utsågs den 9 mars på Berns.

Galan var finalen på projektet Årets Eldsjäl 2016 som Wasp Communication drivit i ett års tid på uppdrag av Folkspel, föreningslivets eget spelbolag.
Sedan starten i mars 2016 har sajten Årets Eldsjäl haft över 1,5 miljoner läsare och innehållet har fått stor spridning i andra medier.
Sajten produceras av contentbyrån Wasp Communication som är del av Bonnier News Brand Studio.

Sedan 2007 kan svenska folket nominera eldsjälar till Folkspel. Vinnarna belönas sedan vid Eldsjälsgalan, som genom åren varit en punktinsats.
Hans Sahlin, Folkspels vd:
– I stället för att som tidigare år lyfta fram eldsjälarna under en enda kväll – med en stor tv-gala – har vi nu valt att lyfta fram dem hela året, varje vecka, via sajten Årets Eldsjäl. Därmed har vi nått ut på ett helt nytt sätt och fått ett betydligt större gensvar över hela Sverige. Det känns fantastiskt!

På sajten publiceras artiklar och filmer om det svenska föreningslivet. Här kan man nominera eldsjälar och rösta på sina favoriter.
– Sveriges föreningsliv är unikt, och de allra flesta av oss har en relation till det. Intresset från läsarna har varit stort från början och stiger hela tiden vilket är väldigt roligt, säger Victoria Lagercrantz, projektledare Wasp Communication.

Från och med 15 mars kan svenska folket på nytt nominera eldsjälar på Årets Eldsjäl – finalisterna prisas sedan på Eldsjälsgalan i mars 2018.

Besök projektet
Relaterade nyheter