WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

ATG firar 40 år med jubileumsmagasin

1974 startades AB Trav och Galopp. Mycket har hänt sedan dess och ATG har länge varit en dominant på den svenska spelmarknaden.

Företaget firar nu sitt 40-årsjubileum med utställning, travfest och ett jubileumsmagasin som producerats av Wasp Communication.

–  Den största utmaningen var att välja ut vad som skulle få plats i tidningen. Vi är jättenöjda med slutprodukten och samarbetet med Wasp har varit ett rent nöje. Teamet är mycket proffsigt, och de är dessutom väldigt trevliga och lätta att jobba med, säger ATG:s informatör Marie Hyllander.

Magasinets skapande har präglats av ett tätt samarbete mellan ATG och Wasp – och den röda tråden är självklart utvecklingen för ATG och travspelandet under decennierna. V65, handrättade kuponger, Legolas, Carola, totomater & spelombud, hästveterinärer, V75, Järvsöfaks, ATG.se – ja, det är bara en bråkdel av magasinets innehåll.

– ATG:s historia är en fantastisk mix av små och stora händelser, personliga livsöden och stora samhällsomvälvande beslut. Vilket naturligtvis gör att berättelsen om ATG blir synnerligen läsvärd, och rolig att jobba med, säger redaktör Petter Jennervall.

Per Lilja, AD på Wasp Communication, ligger bakom magasinets utseende.

– Ett inspirerande uppdrag, där travhistorien möter den moderna formgivningen. Och att få jobba med dessa kultmärkta travbilder har varit väldigt givande, säger han.

 

Relaterade nyheter