WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Bonnier Ad Network lanserar nytt nativeerbjudande

Bonnier Ad Network lanserar ett nytt nativeerbjudande som Wasp Communication har utvecklat.
På kort tid har man fått in tre nya kunder och först ut är CMore.
– Ambitionen med vårt erbjudandet är att det ska vara enkelt, snyggt och ge stark effekt, säger Fredrik Guste, försäljningschef för Bonnier Ad Network.

Bonnier Ad Network är ett digitalt premiumnätverk där Bonnier samlar samtliga sina titlar. Genom nätverket kan kunderna nå målgrupper inom mängder av starka segment, exempelvis Ekonomi & Affärer, Sport, Mat & Dryck, Hälsa & Träning, Motor, Hem & Trädgård samt Resor.

Nu lanserar Bonnier Ad Network ett nytt nativerbjudande där kunderna kan kommunicera redaktionellt mot en skräddarsydd publik.

Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, har utvecklat en ny redaktionell plattform och ansvarar även för den löpande innehållsproduktionen.
– Det här är ett perfekt komplement till vår övriga nativeportfolio. I det här erbjudandet kan vi med hög precision skräddarsy innehållet utifrån valda målgrupper för att nå maximal effekt, säger Jonas Nilsson, VD på Wasp Communication.

CMore är den första kund som tecknat sig för det nya konceptet. Wasp har producerat ett flertal artiklar som fokuserar på nyheter inom CMores erbjudande inom filmer, serier och sport.

Besök projektet
Relaterade nyheter