WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Contentprofilen Joakim Arhammar ny chef på Wasp

Wasp Communication, en del av Bonnier News Brand Studio, vässar erbjudandet för företags egna kanaler.
Contentstrategen Joakim Arhammar, tidigare Springtime och Appelberg, värvas som ansvarig för den nya satsningen.
– Joakim Arhammar har en svårslagen erfarenhet inom digital content marketing, med honom vässar vi vårt redan starka erbjudande ytterligare, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Wasp Communication, som bland annat ansvarar för nativeproduktionen hos Expressen, Dagens Nyheter och Dagens Industri, har visat stark tillväxt sedan starten för fyra år sedan. I år har företaget dessutom, tillsammans med Bonnier News Brand Studio, vunnit dubbla guld i Swedish Content Awards samt är nominerat i två av branschens största internationella tävlingar som avgörs nu i höst.

Nu utvecklar Wasp Communication sitt erbjudande genom att tillsätta branschprofilen Joakim Arhammar som contentstrateg med ansvar för vilken effekt innehållsarbetet skapar för kunderna. Han blir även chef för content managers, design och teknik.

Joakim Arhammar har över 10 års erfarenhet av content marketing med fokus på digitalt, är författare till boken Content marketing för alla och vann tidigare i år priset Årets branschgärning på Swedish Content Awards.
– Jag brinner för att skapa engagerande innehåll som mottagaren aktivt väljer att ta till sig och som samtidigt levererar värde för avsändaren. Wasp har ända sedan starten skapat innehåll som leder till affärer och det känns otroligt kul att bli en del av det, säger Joakim Arhammar som närmast kommer från kommunikationsbyrån Springtime där han arbetat som innehållsspecialist.

Kontakt:
Joakim Arhammar, contentstrateg, mobilnr: 076-109 05 44
Jonas Nilsson, vd Wasp Communication, mobilnr: 070-508 54 40

Relaterade nyheter