WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Dagstidning lyfte
Nordea Masters

Trots att den svenska golfstjärnan Henrik Stenson inte vann blev Europatourtävlingen Nordea Masters en succé med närmare 80 000 åskådare.
Under de fyra dagar som tävlingen pågick producerade Wasp Communication en dagstidning med fokus på tävlingen och hela eventet.

– Vi har fått mycket positiv feedback på tidningen, både från åskådare och Nordea Masters ledning, säger Petter Jennervall, tidningens redaktör.

Nordea Masters, som arrangerades 29 maj–1 juni, är Europas näst största golftävling i år efter British Open.
Tävlingen, som avgjordes på PGA National i Bara utanför Malmö, lockade mängder med stjärnor med svenskarna Henrik Stenson och Jonas Blixt i spetsen. Det var dock thailändaren Thongchai Jaidee som var starkast och vann i särspelet på 18:e green.
Många av de tusentals åskådarna läste varje dag Nordea Masters nyhetstidning som var fylld av nyheter, reportage, banguider och spelarporträtt.

Wasp Communication hade upprättat en redaktion i tävlingens mediacenter och därifrån producerades tidningen varje dag. Tävlingen avslutades kl 20 på kvällarna och tidningen lämnades till tryck kl 22.

Vår ambition är att utveckla det här konceptet, både för ett eventuellt fortsatt samarbete med Nordea Masters och för andra event som skulle lyfta med hjälp av en sådan här produkt, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Nyhetstidningen uppmärksammades även av tidningen Svensk Golf som bland annat skrev att dagstidningen ”känns som en superservice som verkligen tillför något – dessutom är den gratis”.

Relaterade nyheter