WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Dubbla guld för Wasp på prestigefylld gala

Wasp Communication och Bonnier News Brand Studio vann två guld när Swedish Content Awards 2017 avgjordes vid en gala på Berns.
– Det här känns fantastiskt roligt och är ett kvitto på att våra produkter och lösningar håller absolut högsta klass, säger Jonas Nilsson, VD på Wasp Communication.

Swedish Content Awards är Sveriges största och mest prestigefyllda tävling för contentbyråer.
Det här var första gången som Wasp Communication deltog i tävlingen vilket resulterade i tre nomineringar som gav två guld:
• Det första i kategorin Resor, nöjen och fritid med kunden C More för projektet ”Verklighetens Gåsmamma”.
• Det andra i kategorin Ideellt med kunden Folkspel för projektet ”Årets Eldsjäl”.

Alla förstapristagare i Swedish Content Awards belönades med en vacker glasstatyett som varje år ges en ny färg, det här året i grenadineröd.
– Detta är sjukt roligt roligt och ett bra bevis på ett bra samarbete. ”Verklighetens Gåsmamma” är storytelling på ett nytt sätt och blir mer äkta och berör på ett annat sätt., säger Ulrika Wallin, marknadschef på C More.

Wasp Communications två vinnande bidrag:

Vinnare kategori: Resor nöjen och fritid
C More och verklighetens Gåsmamma
Juryns motivering: Ibland är verkligheten bättre än dikten. När blod, svett och tårar är på riktigt, får det en annan innebörd än bara storytelling. Att det dessutom används för att utveckla en succé och ta den ett varv till gör att vi får rysningar av tal som 130 % fler visningar och 50 % fler tittare än säsong 1. Vinnaren är C More och Verklighetens gåsmamma. Se projektet här

Vinnare kategori: Ideellt
Folkspel och Årets Eldsjäl
Juryns motivering: Bra content lever länge och engagerar många. Genom att lyfta de ideella krafternas betydelse, skapas ett mervärde som intresserar och engagerar över året. En digital plattform med ett redaktionellt anslag som förädlar och utvecklar ett redan starkt innehållskoncept. Resultaten är övertygande. Se projektet här

Fakta: Wasp Communication ägs av Expressen och är en del av Bonnier Brand Studio. Företaget startades 2013 och har idag 22 medarbetare som hjälper företag inom alla former av content marketing.

Swedish Content Awards jury 2017:
Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan i Stockholm (juryns ordförande)
Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk
Pia Grahn, vd, Regi Research & Strategi
Johan Lopes Helgesson, Senior Solution Consulting Manager, Adobe
Redwaan Hossain, Digital Manager, adidas
Olle Lidbom, kommunikationschef, Norstedts och Rabén & Sjögren
Caroline Rudbeck, kommunikationschef Dustin Group
Mats Rönne, rådgivare inom marknadsföring
Ulf Hermansson Samell, marknadschef/chef utbildningar och event, Sveriges
Annonsörer
Johan Såthe, chefredaktör och ansvarig utgivare, Resumé
Josephine Wallin, Senior Art Director, King
Sofia Wingren, vd, Hyper Island

Relaterade nyheter