WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ellos lyfter sitt eget skönhetsmärke i Bonnier-samarbete

Läs om de senaste skönhetstrenderna, vilken parfym du egentligen bör bära och hur du ska lägga contouring. Nu har Ellos beauty dragit igång sin nativekampanj på Expressen.
– Vi kan se att det finns ett otroligt stort intresse hos Expressens läsare, väldigt många vill läsa om skönhetstrender, säger Wasps redaktör Jonna Säll.

Expressen, TV4 och Bonnier Tidskrifter arbetar tillsammans i en ny spännande kampanj för Ellos stora skönhetssatsning #Dropinbeauty.

 I tv-program som sänds på Expressen TV och i Tv4 Play får fem vanliga kvinnor en riktig förvandling av Ellos stylingteam. Som ett komplement till tv-sändningen kan man läsa mer om Ellos skönhetsmärken hos flera av Bonnier Tidskrifters bloggare så som Charlotte Perrelli och Martina Bonnier.

Och på Wasps nativesajt, som puffas från Expressen.se, kan besökarna grotta ned sig i allt som handlar om skönhet.

– Vi har redan första veckan sett att det finns ett otroligt stort intresse av att läsa artiklarna på sajten. Native är ju ett väldigt bra sätt för att lyfta produkter och berätta mer konkret kring hur man ska använda dem, säger Jonna Säll, redaktör på Wasp Communication.

På nativesajten kan läsaren bland annat titta på tutorials med sminktips, läsa om vårens smink- och nageltrender, göra parfymquiz och lära sig allt om contouring. Besökarna kan också handla direkt via de slides med produktförslag som finns i varje artikel.

Här hittar du Ellos nativesajt
Relaterade nyheter