WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Fiat Professional satsar på ny nativesajt

Fiat Professional är ett av många företag som nu väljer att marknadsföra sig redaktionellt via native advertising i Expressens digitala miljö.
– Jag är mycket nöjd med satsningen. Möjligheterna är stora och förutom att det attraherar läsare så kan det redaktionella innehållet lyfta fram våra unika styrkor, säger Kalle Sjöqvist, marknadschef på Fiat Professional.

Mercedes-Benz, Apoteket och Fritidsresor är några av de företag som den senaste tiden satsat på native advertising i Expressens digitala kanaler som fler än fyra miljoner svenskar tar del av varje vecka.
Wasp Communication utvecklar skräddarsydda sajter till varje kund, projektleder samt producerar det redaktionella innehållet.
– Våra nya digitala sajter har på kort tid blivit väldigt uppskattade av både kunder och läsare. Mediabranschen är i snabb förändring och nativelösningen är ett bra exempel på hur företag kan kommunicera med konsumenterna på ett nytt och relevant sätt, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Fiat Professional är mycket nöjda med resultatet och samarbetet så här långt.
– Anledningen till att det blev Expressen och Wasp är det proffsiga bemötandet och presentationen av möjligheterna. Allt är möjligt och det är en behaglig teamkänsla över samarbetet oss emellan, säger Kalle Sjöqvist.
Med hjälp av redaktionella annonsmärkta puffar lockas bilintresserade in till Fiat Professionals nativesajt.
Här kan läsaren ta del av inspirerande redaktionellt innehåll som handlar om allt från hur man kör säkrare i trafiken till reportage om världens största och modernaste bilfabrik.

– Vår ambition är att producera högkvalitativt innehåll som speglar kundernas verksamhet samtidigt som det inspirerar och berikar läsupplevelsen, säger Ulrika Borg, produktionsledare på Wasp Communication.

Det är enkelt att se vilka artiklar som är populärast bland läsarna samt hur lång tid respektive artikel blivit läst.

– Av rapporterna framgår det att trafiken till sajten är högre än förväntat och vi har även sett en rejäl ökning på våra sociala medier. I slutändan vill vi naturligtvis att det leder till bilaffärer och detta är ett bra sätt att fånga intresse för våra produkter och locka folk till att besöka bilhallarna, säger Kalle Sjöqvist.

Besök projektet
Relaterade nyheter