WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

– Folkspel är föreningslivets eget spelbolag.

– Ägare är 72 riksorganisationer med 35 000 föreningar och över 5 miljoner medlemmar.

– Det finns inga privata intressen, allt överskott går till Sveriges föreningar.

Filmen som hyllar det svenska föreningslivet

Svenskt föreningsliv gör Sverige aktivare, friskare och bättre.
Det är huvudbudskapet i den animerade film som Wasp producerat i samarbete med den ideella organisationen Folkspel.

Så här berättar Henrik Lindroth, marknadschef på Folkspel, om bakgrunden till filmen:

”Filmen är framtagen för att på ett enkelt och sympatiskt sätt berätta om vad svenskt föreningsliv gör för Sverige varje dag och att vi måste ta hand om detta unika föreningsliv och alla dess eldsjälar. Vi på Folkspel älskar verkligen det svenska föreningslivet då vi tycker att det gör Sverige bättre för alla, det vill vi dela med alla andra som också tycker likadant. Vi vill även visa på vad vi på Folkspel gör för att föreningslivet ska få fortsatt växtkraft och att man som medveten konsument faktiskt kan vara med och bidra genom att köpa någon av Folkspels lotteriprodukter, till exempel Bingolotto eller Sverigelotten. Vi hoppas att filmen sprids väl via alla sociala nätverk så att så många som möjligt för veta det vi vet, nämligen att Sveriges föreningsliv gör Sverige bättre för alla.”

Se filmen här
Relaterade nyheter