WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Folkspel lyfter Sverigelotten hos Expressen

I dagarna har Folkspel lanserat kampanjen Hela Sverige vinner hos Expressen, både digitalt och i print, där fokus ligger på Sverigelotten. En central del i kampanjen är sajten helasverigevinner.se.

– Vi vill lyfta fram våra många vinnare på Sverigelotten på ett tydligare sätt än tidigare, och dessutom kommunicera nyttan för svenskt föreningsliv. Eftersom vi tidigare samarbetat med Wasp i vårt projekt gällande Årets Eldsjäl var det ett lätt och naturligt val att samarbeta även kring Hela Sverige vinner-konceptet för Sverigelotten, säger Annika Johanson, marknadskoordinator skraplotter hos Folkspel.

Artiklarna på sajten fokuserar på Sverigelottens glada storvinnare och deras historia, ombud som sålt miljonlotter samt föreningslivet där lottförsäljningen är livsviktig. Trafiken till helasverigevinner.se säkerställs via puffar och banners på Expressens webb.

Utöver den digitala satsningen syns vinnarna i banners och advertorials återkommande i Expressens huvudtidning, bilagor samt magasin.

Hela överskottet från Sverigelotten går till svenskt föreningsliv.

Wasps team: Michal Wolski, redaktör och skribent, Per Lilja ad.

Besök projektet
Relaterade nyheter