WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Från dröm om nytt boende – till köp och inflyttning.

Länsförsäkringar och Länsförsäkringar Fastighetsförmedling tog med läsarna på familjen Sandborgs bostadsresa.
– Long read-formatet passar perfekt för ett komplext ämne som bostadsköpet, säger Therese Färsjö, redaktör och skribent för kampanjen.

Wasp Communication, en del av Bonnier News Brand Studio, fick i uppdrag att lyfta fram Länsförsäkringar och Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings erbjudande. Resultatet: en succékampanj med högt antal sidvisningar och långa lästider.

– Det är ett relevant och aktuellt ämne. Det händer mycket på bostadsmarknaden, inte minst med det nya amorteringskravet. Vi valde också att driva trafik på saker som kändes aktuella, som hur amorteringskravet funkar och mäklarens bästa tips om hur man säljer sin bostad på dagens marknad, säger Therese Färsjö.

Long read-format med långa lästider

Kampanjen gick i Expressens long read-format – vilket är att föredra när det gäller ett så omfattande ämne, enligt Therese Färsjö:

– Tjusningen med long read-formatet är att texterna kan vara lite längre och lästiderna visar ju också att läsarna faktiskt har stannat kvar.

Genom kampanjen fick läsarna följa familjen Sandborg, något som också förenklar för läsarna:

– Caset gjorde det lättare att beskriva hela bostadsresan och alla dess delar. Länsförsäkringars experter fick komplettera med all sin viktiga kunskap och bidra med bra tips som gav ett högt läsvärde, säger Therese Färsjö.

Besök projektet
Relaterade nyheter