WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Gåsmamman 2 marknadsförs på ny premiumplattform

24 november är det premiär på C More för säsong 2 av succéserien Gåsmamman.
Den nya säsongen marknadsförs med hjälp av en ny premiumplattform som utvecklats av Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio.

Den första säsongen av Gåsmamman, med Alexandra Rapaport i huvudrollen, gjorde stor succé. Inför lanseringen av säsong 2 har Wasp Communication utvecklat en nativeplattform som väver samman texter, bilder, tv-inslag, bildspel, grafik och animationer på ett helt nytt sätt. Nativeplattformen är den första i sitt slag på den svenska marknaden.

Wasp har på den nya plattformen producerat ett längre realityreportage om en trebarnsmamma som förvandlades till en rånare efter att hon träffat en kriminell man. Reportaget kompletteras med en tv-intervju med Alexandra Rapaport och regissören Richard Holm samt klipp från den nya säsongen av Gåsmamman.

– Ny teknik ger nya möjligheter. Vår ambition i det här projektet har varit att skapa en premiumplattform där vi paketerar alla beståndsdelar på ett nytt attraktivt sätt. Vi är jätteglada att vi har fått göra det här tillsammans med C More, nu väntar vi med spänning på publikens reaktioner, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

C More, som storsatsar på svenskt drama och egna originalserier, ser det som ett sätt att levandegöra sitt innehåll.

– Vi har ett lokalt fokus på vårt innehåll för vi vet att det engagerar, och det vill vi utnyttja även i marknadsföringen. Det här är en sann berättelse som väcker känslor och utspelar sig i en lokal kontext. Den som läser och berörs lär också uppskatta Gåsmamman 2 och det ska bli väldigt spännande att se effekterna av satsningen, säger Ulrika Wallin, Nordisk marknadschef på C More.

Arbetsteam, Wasp Communication:
Jonas Nilsson, CD
Per Lilja, AD
Victoria Lagercrantz, huvudredaktör
Jesper Landberg, front-end utvecklare
Anne Haavisto, skribent
Jonna Säll, kommersiell redaktör
Mikael Sjöberg, fotograf
Robert Hilmerson, illustration
Sam Sohlberg, animatör
Pär Carlsson, executiv producent
Marie Hallman, inslagsproducent
Justus Bong, TV-fotograf och redigerare

Se den nya nativeplattformen här
Relaterade nyheter