WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Hjärt-Lungfonden i julkampanj på Dagens Industri

Varje timme dör någon i Sverige av hjärtstopp. Om en hjärtstartare fanns på alla arbetsplatser skulle många fler liv kunna räddas.
Det vill Hjärt-Lungfonden uppmärksamma med en digital kampanj på Dagens Industri. Företag som skänker en julgåva till forskningen får en hjärtstartare till sin arbetsplats.

Nativekampanjen har producerats av Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio.
I en rad artiklar skildras problemet hjärtstopp, aktuell forskning och nyheter.
Victoria Lagercrantz, redaktör och skribent, ger några exempel:
– Vi har intervjuat en av Europas främsta experter på hjärtstopp, professor Leif Svensson, som bland annat berättar om en ny metod som kan rädda fler liv. Hjärt-Lungfondens generalsekreterare föreslår en ny hjärtskyddslag i en annan artikel – och i en tredje presenterar vi nyheten att 8 av 10 svenska företag saknar hjärtstartare på arbetsplatsen.

Hjärt-Lungfonden, som grundades 1904, samlar in och delar ut pengar till hjärt-lungforskningen. De senaste 30 åren har forskningen förlängt livet med i snitt 12 extra år för en medelålders person som drabbas av hjärtkärlsjukdom.

Besök projektet
Relaterade nyheter