WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Influencer ska inspirera andra att sluta röka

Nytt år, nya möjligheter. Nu är influencers inflytande större än någonsin, något som Nicorette tagit fasta på i sin nativekampanj på Expressen.

Att sluta röka är ett av de vanligaste löftena som ges runt nyårsafton. Om man klarar att hålla sig från cigaretterna under hela den första veckan ska sannolikheten vara betydligt större att lyckas sluta röka. Det vill Nicorette förmedla i sin nativekampanj som producerats av Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio.

Förutom ett flertal artiklar har även en influencer kopplats in för att lyfta kampanjen ytterligare. Åza Brennander är toppbloggaren som tidigare synts i tv-program som Farmen, Småstadsdrottningar och Halv åtta hos mig – och nu i Nicorettes nativekampanj.

– Vi har fått följa Åzas första vecka i hennes resa mot ett rökfritt liv genom blogg- och vlogginlägg dagligen, där hon berättar om hur hon hanterar utmaningen. Förutom det har två filmer producerats, en inför utmaningen och sedan en utvärdering efter veckan, säger Johanna Karlsson, redaktör och skribent på Wasp Communication.

Relaterade nyheter