WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Kända författare får fler att lyssna på böcker

Läs om Viveca Stens hemliga förflutna eller vad Alex Schulman helst lyssnar på i hängmattan. Nu har boktjänsten BookBeat från Bonnier Books tagit hjälp av Wasp Communication för att inspirera fler att njuta av ljudböcker.

Lagom till semesterstarten drog BookBeat igång sin nativekampanj på Expressen. Bakom kampanjen står contentbyrån Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio.

Över hundra tusen besökare har bland annat läst om hur enkelt det är att komma igång med BookBeat och vilka ljudböcker som är populärast i sommar.

På sajten kan läsarna även fördjupa sig i artiklar med kända författare som berättar om händelser som varit avgörande för deras karriärer. Dessutom avslöjar författarna sina bästa boktips, med allt från vad de helst lyssnar på i hängmattan till när de pysslar i hemmet.

Medverkande författare är bland andra Alex Schulman, Viveca Sten, Emelie Schepp, Carin Hjulström och Arne Dahl.

– Det är extra roligt att vi har samarbetat med stora svenska författare, då det har resulterat i mycket uppmärksamhet från Expressens läsare, säger Jonna Säll, produktionsledare och redaktör på Wasp Communication.

Relaterade nyheter