WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Marcus Hellner leder 30-dagarsutmaningen

Vill du komma i toppform på 30 dagar?
Längdskidåkaren Marcus Hellner har lagt upp träningspassen, som presenteras på en ny nativesajt på Expressen.
Bakom kampanjen står MittVal, en serie individanpassade kosttillskott som Marcus Hellner är ambassadör för.

Kampanjen produceras av Expressens contentbyrå Wasp Communication.
– Intresset har varit väldigt stort från dag ett. Hälsa är ett ämne som verkligen engagerar Expressens läsare, säger Ulrika Borg, produktionsledare och redaktör på Wasp Communication.

En film om dagen läggs ut på nativesajten under 30 dagar. Marcus Hellner, en av Sveriges främsta längdskidåkare, presenterar sina träningspass och två dietister ger kostråd. Tanken är att den som antar 30-dagarsutmaningen ska kunna springa det populära loppet Vårruset på 5 kilometer efter sina 30 dagar – på bästa möjliga tid, utifrån sina personliga förutsättningar.

På sajten kan läsarna också fördjupa sig i artiklar om hälsofrågor, få närings- och träningstips samt lära sig mer om vårt behov av vitaminer och mineraler.

Via annonspuffar på Expressen.se och Facebook når filmerna och artiklarna tiotusentals svenskar varje vecka. De kan läsa om allt från hur vegetarianer kan komplettera sin kost till om Marcus Hellners fem bästa tips för att klara ett lopp.
– Native advertising är ett utmärkt forum för att lyfta olika intressanta hälsofrågor kopplade till kosttillskotten, säger Ulrika Borg, Wasp Communication.

Besök projektet
Relaterade nyheter