WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Mercedes-Benz i sin fjärde nativekampanj

Mercedes-Benz lanserar nu sin fjärde nativekampanj på kort tid.
Den här gången är det två testvinnare – modellerna V-klass och Vito – som står i centrum.

På sajten får läsaren bland annat möta triathleten Åsa Lundström som berättar om sin stenhårda träning (30 timmar i veckan) och relationen till sin nya bil – en Mercedes Benz V-klass.

– För mig som triathlet är det viktigt att ha en bil som är praktisk med plats för mycket bagage och sittplatser när det vankas tävling, men som också är bekväm att åka i för att inte förstöra kvaliteten i återhämtningen. Jag tycker att den bilen uppfyller allt det, säger Åsa i intervjun.

Både Mercedes Benz modell Vito och V-klass har fått högsta betyg av testpiloterna på smartson.se. Samtliga yrkesförare som testade Vito under en vecka, och 92 procent av testpiloterna på Mercedes Benz V-klass, vill rekommendera bilen till en vän.

På sajten får läsarna även lära sig att köra bränslesnålt, läsa om bilen som är först i världen med fram-, bak och fyrhjulsdrift samt nya tekniken som gör det lättare än någonsin att fickparkera.

Wasp Communication har även den här gången utvecklat kampanjsajten och ansvarar dessutom för den löpande innehållsproduktionen.

– Det är fantastiskt kul att se hur uppskattat det här konceptet är bland Expressens läsare och vilken effekt det ger för de företag som satsar på den här kommunikationsformen, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Se kampanjsajten här
Relaterade nyheter