WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Möt doktorn direkt – i mobilen

Med KRY kan du träffa en läkare var och när du vill via videosamtal. Denna nya form av läkarbesök skildras i september och oktober i en nativekampanj på Dagens Nyheter och Dagens Industri.

Kampanjen har producerats av Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio. På sajten får läsaren möta personer som vänt sig till KRY för att få läkarhjälp, de får läsa om hur ett läkarbesök går till, KRYs läkare ger svar på frågor om vanliga åkommor och Krys Sverigechef berättar om behovet av digital vård.

– Vi märker ett stort intresse bland DN:s och Di:s läsare för kampanjen – digital vård är ett ämne i tiden som många är nyfikna på. På nativesajten har vi möjlighet att beskriva detta nya fenomen på ett informativt sätt ur flera olika perspektiv, säger Johanna Karlsson, skribent och redaktör för projektet.

Besök projektet
Relaterade nyheter