WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

”Native skapar nya och långsiktiga kundrelationer”

De har hjälpt miljoner svenskar att hitta de mest prisvärda försäkringarna och lånevillkoren. Nu har jämförelsesajterna Insplanet och MyLoan tagit hjälp av Wasp Communication för att nå ännu fler.

Via native advertising på Expressen.se och Facebook inspireras läsarna hur de kan spara tid och pengar på att se över sina lån och försäkringar.

– Valet av Expressen kändes naturligt med tanke på dess starka position i det växande digitala och framförallt mobila nyhetslandskapet. Genom samarbetet med Wasp Communication har vi kunnat skapa annonsformat i form av native advertising som både informerar och engagerar läsarna i ämnen kopplat till våra tjänster, för att på så sätt skapa nya och långsiktiga kundrelationer, säger Tomas Jonson, Vice VD på Insplanet.

Varje vecka uppdateras de två nativesajterna, som båda går under namnet ”Sparknep”, med en mängd nya artiklar som sedan marknadsförs via annonspuffar på Expressen.se och i sociala medier. Via en flik i menyn kan besökaren välja att komma till Insplanets eller MyLoans nativesajt.

Tiotusentals besökare per vecka läser nu bland annat om hur Insplanets kund Sanna sänkt sin årskostnad på bilförsäkringen med 5200 kronor. Besökarna kan också läsa om hur Johan tog hjälp av MyLoan och blev av med sina dyra kreditkortsskulder.

– Tack vare en tydlig projektledning från Wasp, i kombination med en stor förståelse kring vår verksamhet, har det även varit en smidig process i såväl kampanjuppstart som under hela kampanjperioden, säger Tomas Jonson.

Ser våra nativekampanjer här: Insplanet och Myloan

Relaterade nyheter