WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Nordea visar vägen till ett framgångsrikt sparande

2 december är det premiär för Nordeas nya native-TV-format Smart sparande, ett fördjupande ekonomiprogram som kombinerar skarpa analyser och kommentarer med tips och vägledning.

Studioprogrammet produceras av Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio. Avsnitten spelas in i Expressens studiomiljö och sänds i samband med Börsmorgon, Dagens industris livesända program vid börsöppningen varje dag. De publiceras också, i sin helhet och i kortare segment, som play-klipp på expressen.se och di.se.

– Det är väldigt kul att Nordea har modet att satsa på högkvalitativa studioproduktioner när de ska kommunicera redaktionellt, säger Pär Carlsson, exekutiv producent på Wasp Communication.

Programledaren Susanne Delastacia har lång journalistisk erfarenhet från bland annat EFN, SVT, SR och TV4. I varje program möter hon två av Nordeas experter för att diskutera hur man som sparare kan tänka kring aktuella sparteman.

Smart sparande handlar enkelt uttryckt om klassisk folkbildning i modern paketering och vänder sig både till nya och mer erfarna tittare. Genom att undvika krångliga termer ska det visa vägen till ett mer lönsamt sparande.

Nordea ser samarbetet som ett bra sätt att lyfta fram sina experter och dela med sig av sitt kunnande till många fler investerare.

– Vår ambition är att ge tittaren tips som är lättförståeliga och hållbara över tid. Vi vill att fler människor ska spara framgångsrikt, säger Katja Bergqvist, ansvarig för rådgivning och sparande i Nordea.

Arbetsteam, Wasp Communication:
Pär Carlsson, exekutiv producent
Karin Arnell, tv-redaktör
Ulrika Berg, kommersiell redaktör
Jonna Säll, kommersiell redaktör
Per Lilja, AD

Besök projektet
Relaterade nyheter