WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ny kampanj lyfter SJ:s erbjudande

SJ storsatsar på sträckan Stockholm-Göteborg – och nästa år kommer nya X2000 att rulla ut på rälsen. Detta och mycket mer har Wasp Communication – som är en del av Bonnier News Brand Studio – lyft fram i en ny nativekampanj.

Genom att åka tåg mellan landets två största städer väljer man inte bara ett miljövänligt alternativ; man reser dessutom från stadskärna till stadskärna och slipper förlora dyrbar arbetstid. ”Så jobbar du bäst på tåget”, var en av många populära artiklar i kampanjen.

SJ kunde också förklara hur företaget satsar på affärsresenärer som reser mellan Stockholm och Göteborg – alltifrån de moderna loungerna på centralstationerna till den ekologiska maten ombord och de ökade antalet avgångar.

Det berättades också om den nya app:en – som SJ har tagit fram i samarbete med sina resenärer – med vilken man får veta exakt var man ska stå på perrongen för att hitta rätt vagn och plats och när tåget rullar in.

Artiklarna marknadsfördes genom nativepuffar på dn.se – och intresset för kampanjen var stort, vilket inte minst märktes på antalet delningar i sociala medier.

– Vi fick stor frihet i vår kreativa process och det tror jag bidrog till kampanjens starka genomslag, säger Tobias Jansson, ansvarig redaktör.

Läs kampanjen här
Relaterade nyheter