WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ny kampanj ska få fler
att bowla

Sveriges Bowlinghallar vill ha mer drag i verksamheten. Lösningen? Redaktionell marknadsföring, eller native advertising, via Expressens digitala kanaler i kombination med traditionell annonsering i Expressens olika magasin.

”Börja bowla” heter Sverige Bowlinghallars digitala magasin som utvecklats och produceras av Wasp Communication.

Innehållet på sajten marknadsför bowlingen ur alla tänkbara vinklar. Här finns allt från klipp på fantastiska bowlingtrick till artiklar om hur du slår en perfekt strike eller fixar det perfekta barnkalaset.

Innehållet marknadsförs via puffar i Expressens digitala kanaler vilket drar in tusentals besökare till sajten.

Målet är att dessa ska bli så inspirerade av innehållet att de sedan provar på bowling.

– Det är fantastiskt att våra nativelösningar fungerar så bra för så många olika typer av ämnen: allt från resor och bilar till bowling och cancersjukhus, säger Ulrika Borg, produktionsledare och kommersiell redaktör på Wasp Communication.

Wasp Communication ansvarar även för utvecklingen och produktionen av annonskampanjen som går i Expressens olika magasin.

Besök kampanjsajten
Relaterade nyheter