Ny svensk humorserie lyfter fram barnförsäkring
Apr 13, 2017 - Kund: Moderna Försäkringar
Moderna Försäkringar presenterar i veckan en helt ny minidramaserie: ”Tanja och Vera – The Moderna Story”.
Satsningen är huvuddelen i en affär mellan Bonnier News Brand Studio och Moderna Försäkringar.
– Vi vill på ett humoristiskt sätt belysa vanliga frågor och funderingar man kan ha som gravid och småbarnsförälder – och därmed lyfta fram vikten av att teckna vår barnförsäkring, säger Christopher Almroth, försäljnings- och marknadschef Moderna Försäkringar.
Barndomsvännerna Tanja, 30, och Vera, 28, är gravida i samma vecka. Tanja är singel och har inseminerat sig – medan Vera lever i det ”perfekta” förhållandet med sambon Lukas. Nu blir de rivaler som tävlar om vem som är bäst på att vara gravid.
Humorserien på åtta korta avsnitt lanseras via en nativesajt på Expressen. Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, har ansvarat för tv-produktionen och konceptutvecklingen tillsammans med Mediaworks.
– Vi är oerhört stolta över att få presentera den här minidramaserien i nativeformat som är nyskapande och först i sitt slag. Det här är ett modernt sätt att lyfta Moderna Försäkringars erbjudanden, säger Pär Carlsson, tv-chef på Wasp Communication.
– När vi sätter gemensamma KPI-er och vågar har full transparens så händer det magiska, briefen får ett utmanade effektfullt uttag, säger Anna Arvidsson, chef över Bonnier News Brand Studio.
På sajten kan tittarna även ta del av nyhetsartiklar om ämnet gravid- och barnförsäkringar – till exempel om Moderna Försäkringars nya barnförsäkring som kan tecknas redan under graviditeten, vilket är unikt på svenska marknaden.
Tanja och Vera kan tittarna följa från graviditetsvecka fem tills båda blivit mammor och bebisarna är tre månader. De etablerade skådespelarna Frida Thelin (Tanja) och Johanna Hedberg (Vera) har skrivit manus.
Johanna Hedberg berättar:
– Karaktärerna Tanja och Vera är i mycket varandras motsatser och hanterar graviditeten på helt olika sätt. Tanja är självständig och rättfram, en konstnärstyp som tar ganska lätt på sin graviditet. Vera är en perfektionist som på ytan vill leva det lyckliga livet – hon och hennes sambo trissar upp det mesta som har med graviditeten att göra.
De åtta avsnitten publiceras ett i veckan på onsdagar med start den 12 april.
Grafisk läsodyssé gav rekordlånga lästider för Airtours
Apr 9, 2018 - Kund: Airtours
Tele2 startar företag utan idé i stor kampanj
Feb 26, 2018
Stjärnfotografer tävlade om att ta bästa bilbilden
Jan 29, 2018 - Kund: Renault
Alzheimers – en tickande bomb
Jan 4, 2018 - Kund: Alzheimerfonden
Så påverkas hjärnan av stress
Jan 2, 2018 - Kund: Skandia
En annorlunda roadtrip genom Sverige
Dec 4, 2017 - Kund: SEAT
Europas bästa nativebyrå
Nov 9, 2017
Contentprofilen Joakim Arhammar ny chef på Wasp
Okt 31, 2017
Wasp tar plats vid Expressens nyhetsdesk
Okt 10, 2017
Wasp nominerat i två internationella prestigetävlingar
Okt 7, 2017
Möt doktorn direkt – i mobilen
Sep 8, 2017 - Kund: KRY
VR-film tar DN:s läsare till kaffeodlare i Colombia
Aug 25, 2017 - Kund: Löfbergs
Dubbla guld för Wasp på prestigefylld gala
Jun 1, 2017
Influencer ska inspirera andra att sluta röka
Jan 17, 2017 - Kund: Nicorette
Bonnier Ad Network lanserar nytt nativeerbjudande
Dec 23, 2016 - Kund: C More
Hjärt-Lungfonden i julkampanj på Dagens Industri
Nov 23, 2016 - Kund: Hjärt-Lungfonden
Telenor vill skapa sunda mobilvanor
Nov 1, 2016 - Kund: Telenor
Folkspel lyfter Sverigelotten hos Expressen
Okt 5, 2016 - Kund: Folkspel
WWF-kampanj i nytt long read-format på DN
Sep 15, 2016 - Kund: WWF
American Express låter stjärnkocken utforska framtidens mat
Jun 2, 2016
Wasp gör tv-serie om vardagshjältar
Maj 19, 2016 - Kund: Skandia
Marcus Hellner leder 30-dagarsutmaningen
Apr 8, 2016 - Kund: MittVal
Filmen som hyllar det svenska föreningslivet
Mar 23, 2016 - Kund: Folkspel
Ellos lyfter sitt eget skönhetsmärke i Bonnier-samarbete
Mar 19, 2016 - Kund: Ellos
Premiär för Årets Eldsjäl 2016
Mar 1, 2016 - Kund: Folkspel
”Native skapar nya och långsiktiga kundrelationer”
Jan 20, 2016 - Kund: Insplanet & Myloan
Blossa bjuder på glögginspiration
Nov 27, 2015 - Kund: Blossa
Albert Bonniers Förlag i nytt nativeprojekt
Nov 5, 2015 - Kund: Albert Bonniers Förlag
341 000 svenskar läste om Docrates Cancersjukhus
Okt 7, 2015 - Kund: Docrates
Ny kampanj ska få fler
att bowla
Sep 10, 2015 - Kund: SBHF
Mercedes-Benz i sin fjärde nativekampanj
Sep 2, 2015 - Kund: Mercedes-Benz
Tony Irving klarade
utmaningen
Aug 18, 2015 - Kund: Becel
Snabba tips för ett bättre välmående
Aug 10, 2015
Tillsammans blir glädjen
dubbel glädje
Aug 10, 2015 - Kund: ATG
Fiat Professional satsar på ny nativesajt
Feb 20, 2015 - Kund: Fiat
Storföretag satsar på native-marknadsföring
Jan 12, 2015 - Kund: Apoteket, Fritidsresor, Docrates