WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ny vitamindryck lanseras med politik och idrott

Lagom till startskottet av OS i Rio lanserar dryckesmärket NJIE sin nativekampanj på Expressen. Ungdomligt, poppigt och nyttigt är ledorden för kampanjen, som Wasp Communication producerar.

NJIE är dryckesmärket bakom den populära Aloe Vera drycken. I samband med lanseringen av den nya vitaminrika drycken Freeno, tar NJIE hjälp av Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio.

Det här är NJIE’s andra kampanj som Wasp Communication producerar.

Den första lanserades under Almedalsveckan på Gotland och innehöll artiklar och quiz med fokus på politik.

NJIE’s kampanj inför och under OS vänder sig till en ung, medveten och hälsosam målgrupp med intresse för träning och livsstil. På sajten kan besökarna fördjupa sig i artiklar om hälsa, få träningstips och lära sig mer om vårt behov av vitaminer.

Via annonsmärkta puffar på Expressen.se och Facebook når artiklarna tiotusentals svenskar varje vecka. De kan läsa om allt från elitidrottarnas hemliga knep för att lyckas till att göra quiz om svenska guldbragder i OS.

– Native advertising är ett perfekt verktyg för att nå ut till rätt målgrupp och lyfta ämnen som intresserar den, säger Ellinor Björkman, redaktör och skribent på Wasp Communication.

Relaterade nyheter