WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Nya guld i sikte för Wasp

Wasp Communication har återigen chans till dubbla guld när Swedish Content Awards avgörs på Berns i Stockholm 30 maj.
– Vi blev oerhört lyckliga över våra förstapriser vid förra årets tävling. Det känns stort och spännande att vi nu har chans att upprepa den bedriften, säger Jonas Nilsson, VD för Wasp Communication.

Wasp Communication har nominerats och prisats flitigt under 2018:

• I mars vann Bonnier News Brand Studio, där Wasp Communication ingår, pris som Årets Affär på Tidningsutgivarnas årliga gala Årets Dagstidning.

• I april vann nativeprojektet för Löfbergs Lila, som Wasp varit med att producera, pris som Best Branded Content Project på den internationella tävlingen European Digital Media Awards.

I årets upplaga av Swedish Content Awards är filmproduktionen ”Tanja & Vera – the Moderna Story”, med Moderna Försäkringar som uppdragsgivare, nominerat i två klasser: Bästa Content Marketing-lösning inom Bank/Finans/Försäkring samt bästa rörliga produktion alla kategorier.

– Det här är den första dramadokumentären som producerats i ett nativeformat. Jag är otroligt glad för att den här produktionen fått en sådan positiv uppmärksamhet, säger Pär Carlsson, TV-chef på Wasp Communication.

Relaterade nyheter