WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Nytt festivalmagasin tar rygg på Springsteen

Magasinet Festivalsommar 2013 distribueras inplastat med Expressens Bruce Springsteenmagasin som säljs i handeln från 30 april. Festivalmagasinet kommer dessutom att delas ut på tre av Sommarsveriges största festivaler.

–  Det här är ett jättebra exempel på hur våra uppdragsgivare kan nyttja både Expressens och sina egna kanaler för att inspirera nya och befintliga kunder, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

Magasinet bygger på ett samarbete med FKP Scorpio – Europas största festivalarrangör som etablerade sig i Sverige 2011. I sommar arrangerar FKP Scorpio tre svenska jättefestivaler: Hultsfred 13-15 juni, Bråvalla Festival i Norrköping 27-29 juni och Getaway Rock Festival i Gävle 8-10 augusti.

Klassiska Hultsfredsfestivalen har flyttats till STOXA (Stockholm Outdoor Exhibition Area), 40 minuter från centrala Stockholm medan Bråvalla Festival är en helt ny festival med kända artister som Rammstein, Green Day och Avicii som dragplåster.

Wasp Communication, Expressens nya redaktionella byrå, har producerat inspirationsmagasinet som ska locka läsarna att åka till festivalerna.

Dessutom får läsarna ta del av ett längre reportage om världsstjärnan Avicii som på Bråvalla Festival gör årets enda spelning i Sverige.

Festivalsommar 2013 ska först distribueras inplastad i 34 000 ex med Expressens Bruce Springsteenmagasin 30 april. 26 000 ex kommer sedan att delas ut inför och under de tre festivalerna.

–  Expressens magasin fungerar som effektiva kanaler för den som vill nå specifika kundgrupper. Det känns stimulerande att kunna erbjuda våra uppdragsgivare både högkvalitativ produktion av redaktionella produkter och effektiv distribution, säger Jonas Nilsson.

Per Lilja har varit AD för det nya magasinet.

För mer info, kontakta:

Jonas Nilsson, VD Wasp Communication.

Tel: 070-508 54 40

Relaterade nyheter