WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Prisbelönt chefsutbildning syns i nya sammanhang

Executive MBA-programmet vid Stockholm Business School (SBS), Stockholms universitet, är ett erkänt flaggskepp inom chefsutbildning. I en artikelserie som nu publiceras på DI får vi veta mer om hur programmet kan stärka deltagarnas operativa och strategiska ledningskompetens.

Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, har utvecklat och producerat kampanjen som består av fyra längre artiklar och en specialbyggd plattform med ytterligare information för den som vill veta mer om Executive MBA-programmet.

Artiklarna går igenom de fyra ämnen som löper som en röd tråd genom chefsutbildningen: hållbarhet, internationalisering, kreativt tänkande och förändring.

– Vi ville genomföra en avancerad kampanj med hög kvalitet samt stor räckvidd genom en för oss relevant och trovärdig kanal med stöd i produktion i form och material av professionella och serviceinriktade experter på området, säger fil dr Johan Lembke, operativ chef och utbildare i hållbarhet och ledning på Executive MBA-programmet, som de fem senaste åren rankats som det bästa programmet i Sverige.

En av huvudfrågorna under den 21 månader långa utbildningen är att utveckla lyhörda strategier och interna lösningar till utmaningarna på dagens dynamiska marknader.

– Deltagarna är erfarna chefer som på många sätt redan är så välutbildade som de kan bli. De har hört det mesta förut och behöver inte mer av samma sak.

Syftet är därför att erbjuda en möjlighet att tillsammans med andra i samma situation ta ett steg tillbaka från de dagliga chefsutmaningarna för att i stället fundera över sin egen roll i relation till marknader, affärer och organisationer.

Besök projektet
Relaterade nyheter