WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Så påverkas hjärnan av stress

Långvarig stress påverkar hjärnan negativt. Det är inte alltid lätt att märka varningssignalerna i tid – därför vill Skandia skildra ambitionens baksida med en kampanj på Dagens Industri.

Ett av vår tids stora problem är stress. Men hur vet vi när positiv stress övergår till något negativt? Det vill Skandia ta upp genom kampanjen som producerats av Wasp Communication – en del av Bonnier News Brand Studio.

Med kampanjen vill Skandia även lansera sin hälsoförsäkring och insikten att sjuktalen i Sverige skulle kunna halveras med förebyggande insatser.

Kampanjen består av tre reportage i Wasps prisbelönta longreadformat tillsammans med talande statistik, skräddarsydd infografik och tydliga tips om hur du kan förebygga och hantera stress. Intervjuer med en överläkare och verkställande direktörer på framgångsrika företag har satt grunden för ett intressant innehåll, som väckt stort intresse.

– Skandias kampanj har fått ett fantastiskt genomslag på Dagens Industri tack vare hög igenkänningsfaktor. Att vara ständigt uppkopplad och nåbar är en stress som är närvarande för många mitt i karriären. En snygg longread med trovärdiga källor och grafik lyckas hålla kvar läsarna till slutet – vilket ger en riktigt bra lästid, säger Alexander Olwan, content manager på Wasp Communication.

Besök projektet
Relaterade nyheter