WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Stora vinster med att anlita nischade rekryteringsbolag

TNG, Invici och Signpost – tre nischade bolag som är specialiserade på att hitta de bästa medarbetarna

Att anställa fel person på en kvalificerad tjänst kostar företaget både tid och pengar. Genom att ta hjälp av ett rekryteringsbolag som är nischat på just de kompetenser du söker – och kan tänka utanför gängse ramar – ökar chansen att hitta rätt och ge extra skjuts åt företaget.

Det är budskapet från de tre rekryterings- och bemanningsföretagen TNG, Invici och Signpost i en gemensam digital kampanj på Dagens Industri.

Nativekampanjen har producerats av Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio.

I kampanjen uppmärksammas flera av de frågeställningar som dagens företag möter när de behöver hitta kvalificerade medarbetare. Det handlar om allt från hur du attraherar talanger till vad du ska tänka på om du snabbt behöver ny personal, hur du kan stärka en organisation i kris och snåriga regelverk som kan sätta käppar i hjulet när du rekryterar på egen hand.
– Vi vill visa på affärsnyttan för företag av att rekrytera rätt personer oavsett om det är en akut situation eller handlar om en mer permanent lösning. Erfarenheten visar också att det överlag är en stor fördel att kunna växla kompetens när det sker strategiska förändringar i ett företag, säger Charlotte Ulvros, marknads- och digitalchef vid TNG Group AB.

Besök projektet
Relaterade nyheter