WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Sturekvarterets planer avslöjas i ny kampanj

Kvarteret runt Stureplan mitt i Stockholm står inför en omfattande renovering.
I en digital kampanj på Bonnier Ad Network får vi ta del av planerna för Sturekvarteret.

 Tiotusentals människor passerar Stureplan dagligen för att jobba, umgås och shoppa. När området under de kommande åren ska renoveras för att göra plats för uppgraderad shopping, ett större restaurangutbud, moderna kontor och fler bostäder är det en angelägenhet för många.

Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, berättar i en digital kampanj med unika bilder och skisser om de planer som finns för det nya Sturekvarteret. Kampanjen publiceras inom Bonnier Ad Network.

I reportagen kan vi bland annat läsa om den helt nya undervåningen med ett brett utbud av service och en ny fräsch matmarknad, det nya hotellet som ska byggas på Humlegårdsgatan och hur husens fasader varsamt kommer att renoveras till originalskick. Vi får också veta att sex arkitektkontor är inblandade i arbetet och att en av planerna är att öppna upp vackra delar av kvarteret som i dag inte är tillgängliga för besökare. Allt för att skapa ett uppdaterat och mer angeläget Stureplan.

– Omgörningen av Stureplan har blivit uppmärksammad i media och det finns flera missförstånd angående planerna. Eftersom det är ett projekt som berör väldigt många har det varit roligt att få sätta sig in i alla planer och få en insikt om hur det nya kvarteret kommer att bli. Det stora intresset visar sig inte minst i antalet sidvisningar och hur många som har gått vidare till att läsa på kundens sajt, säger Therese Färsjö, redaktör och skribent på Wasp Communication.

Besök projektet
Relaterade nyheter