WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Ving – så mycket mer än bara charter

Upptäck hela vår fantastiska värld!
Det är budskapet bakom Vings digitala kampanj ”Vings resor” på Expressens, DN:s och Di:s digitala plattformar.

Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, har utvecklat den redaktionella plattformen samt projektleder och producerar kampanjens redaktionella innehåll.

– En av styrkorna i det här upplägget är att vi kan producera och rikta olika innehåll mot olika målgrupper, det fungerar väldigt bra, säger Michal Wolski, redaktör för kampanjen.

En central del i kampanjen är att visa att Ving är så mycket mer än bara traditionella charterresor. Resebolaget erbjuder bland mycket annat även citypaket, kryssningar och skräddarsydda resor till Premier League och Formel 1.

Besöksmässigt har kampanjen redan varit en framgång:
– Det är roligt att se att vår nativekampanj driver in en stor andel nya besökare till ving.se. Allra bäst har det gått för artikeln om vår vinternyhet Vietnam, säger Annika Engstam, Project Manager hos Ving.

Wasps team: Ulrika Borg, content manager, Michal Wolski, redaktör och skribent, Malin Petersén, design.

Besök projektet
Relaterade nyheter