WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Wallmans lanserar ”hemligt” koncept i Göteborg

Wallmans Group lanserar ett helt nytt restaurangkoncept i Göteborg 2018.
Som ett led i sin marknadsföring valde de Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, för att utveckla och producera en digital longreadkampanj på Dagens industri.

Wallmans Group är en del av nöjesjätten Moment Group. Nyfikenheten kring deras senaste satsning The Concept är stor på landets tidningsredaktioner och även hos allmänheten då restaurangen kommer att rymmas i Kungsportshuset som just nu renoveras i centrala Göteborg.

Wasp Communication fick uppdraget att i en digital longreadkampanj skapa ett intresse för The Concept och berätta om den spännande satsningen. Varje vecka läggs en ny del upp på den kampanjsajt som Wasp Communication har utvecklat i sitt uppmärksammade och prisvinnande longreadformat. Artiklarna marknadsförs genom nativepuffar på di.se och intresset för kampanjen är stort.

Josephine Charpentier, marknadschef för The Concept:
– Vi kunde inte ha valt en bättre samarbetspartner för vårt innehåll av ett nytt restaurangkoncept. Ibland måste man säga nej när tidningarna ringer och är nyfikna. Vi valde att äga vårt innehåll eftersom konceptet går ut på att upplevas på plats och inte vara förutsägbart, och för att nå en målgrupp som behöver lång framförhållning. Vi ser fram emot fortsatt samarbete.

Therese Färsjö är redaktör och skribent för kampanjen.
– Den stora utmaningen har varit att skriva så att det känns spännande och lockande utan att avslöja för mycket. Det har varit mycket som har varit hemligt och som jag inte kunnat berätta i texterna.
– Därför är det extra roligt att läsarna visat ett sådant stort intresse. Den första delen hade en genomsnittlig lästid på över sju minuter och de resterande delarna har legat över fyra minuter, vilket är väldigt bra. Då har läsarna verkligen stannat kvar och läst från början till slut.

Besök projektet
Relaterade nyheter