WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Wasp Communication – årets uppstickare i Swedish Content Awards

Wasp Communication och Bonnier News Brand Studio kan vinna tre priser vid Swedish Content Awards – den största och mest prestigefyllda tävlingen inom content marketing i Sverige.
Med tre nomineringar sticker Wasp upp som en av de mest nominerade byråerna i Sverige.

På en gala den 31 maj på Berns i Stockholm ska de bästa produktionerna inom content marketing prisas i Swedish Content Awards 2017. Av 205 bidrag har en jury utsett 77 finalister som tävlar om att vinna i 19 olika kategorier.

Bland de totalt 25 nominerade byråerna hamnar Wasp Communication, som är en del av Bonnier News Brand Studio, i topp i antal nomineringar.

– Eftersom det är första gången under vår korta historia som vi ställer upp i en sådan här tävling är det en seger i sig att få tre nomineringar. Extra kul är det också att våra nominerade bidrag verkligen kombinerar två av våra viktigaste ledord: kvalitet och innovation, säger Jonas Nilsson, vd för Wasp Communication.

 

Nomineringar för Wasp Communication/Bonnier News Brand Studio:

• Kategori: Juryns specialpris/best of – bästa B2C-kommunikation

Verklighetens Gåsmamma

Premiumplattform som väver samman texter, bilder, tv-inslag, bildspel, grafik och animationer på ett helt nytt sätt.

Uppdragsgivare: C More.

Läs mer om projektet här.

 

• Kategori: Ideellt

Årets Eldsjäl

Kampanjsajt som lanserar svenskt föreningsliv och tävlingen Årets Eldsjäl, och som besöktes av över en miljon svenskar 2016.

Uppdragsgivare: Folkspel.

Läs mer om projektet här.

 

• Kategori: Resor/Nöjen och fritid

Verklighetens Gåsmamma

Premiumplattform som väver samman texter, bilder, tv-inslag, bildspel, grafik och animationer på ett helt nytt sätt.

Uppdragsgivare: C More.

Läs mer om projektet här.

 

Här är juryn i Swedish Content Awards 2017:

Sara Rosengren, professor i marknadsföring, Handelshögskolan i Stockholm (juryns ordförande)
Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk
Pia Grahn, vd, Regi Research & Strategi
Johan Lopes Helgesson, Senior Solution Consulting Manager, Adobe
Redwaan Hossain, Digital Manager, adidas
Olle Lidbom, kommunikationschef, Norstedts och Rabén & Sjögren
Caroline Rudbeck, kommunikationschef Dustin Group
Mats Rönne, rådgivare inom marknadsföring
Ulf Hermansson Samell, marknadschef/chef utbildningar och event, Sveriges Annonsörer
Johan Såthe, chefredaktör och ansvarig utgivare, Resumé
Josephine Wallin, Senior Art Director, King
Sofia Wingren, vd, Hyper Island

Swedish Content Awards hette tidigare Guldbladet, och arrangeras för 17:e året i rad. Ett viktigt syfte med tävlingen är att premiera god kvalitet och innovativa lösningar som har gett önskad effekt.

Läs mer om kategorierna och de nominerade här: https://swedishcontentawards.com/

Relaterade nyheter