WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

Wasp tar plats vid Expressens nyhetsdesk

Nu får Expressens läsare mer lockande kommersiell läsning.
Och Expressens annonskunder kommer närmare händelsernas centrum.
Från den 9 oktober får Expressen Brand Studio, där Wasp Communication ingår, en egen plats vid nyhetsdesken.
– En jättespännande satsning som vi vill ska skapa mervärde till våra kunder, säger Ulrika Borg, Content Manager på Wasp Communication.

Uppdraget för Brand Studios redaktion blir att närmare och i realtid navigera i nyhetsflödet. Detta för att applicera på den kommersiella redaktionen och nativeprodukten.
– Native handlar om närhet till publicisten, självklart med tydlig annonsmärkning. Analys och insikter har delats mellan avdelningar sen vi startade Expressen Brand Studio. Att flytta ut till nyhetsdesken är ett naturligt nästa steg, säger Thomas Mattsson, Expressens chefredaktör.

Fokus kommer ligga på rörligt och mobilen.
– Native-innehåll handlar om berättelser som ska ge våra läsare mervärde, säger Thomas Mattsson.

Anna Arvidsson, chef för Bonnier News Brand Studio:
– Vi vet att många av våra kunder vill att vi agerar i realtid på nyhetsflödet. Även om vi fortsatt ska ha en strikt skiljelinje mellan det redaktionella och kommersiella blir det här en unik satsning som vi hoppas ger avtryck på marknaden, säger Anna Arvidsson.

Relaterade nyheter