WASP COMMUNICATION – EN DEL AV BONNIER NEWS BRAND STUDIO

WWF-kampanj i nytt long read-format på DN

I dag presenterar Världsnaturfonden, WWF, sin kampanj #havskampen i ett long read-format på Dagens Nyheters webb.

Nativekampanjen är den första inom Bonnier News i formatet long read, som står för fördjupande reportage och intervjuer.

– Vi ser ett snabbt växande intresse bland DN:s läsare för long reads. Det finns en tydlig längtan efter fördjupning och fokus. Nu känns det oerhört hedrande att utveckla konceptet för just WWF, säger Caroline Swärd, produktspecialist native DN/Di.

En rad artiklar belyser havens svåra situation – från överfisket av utrotningshotade hajar i Indiska Oceanen till utsläppen av miljögifter i Östersjön. Syftet är att väcka opinion och insikter om hoten mot världens hav och möjligheterna att rädda dem.

Long read är ett vanligare och allt mer uppskattat format i de stora utländska tidningarna; så även i Dagens Nyheter.

Long read-formatet för WWF har utvecklats och producerats av Wasp Communication som är en del av Bonnier News Brand Studio.

Wasps team: Ulrika Borg, redaktör, Per Lilja, ad, och Victoria Lagercrantz, skribent.

 

Besök projektet
Relaterade nyheter